Gårdagens konstigaste

Jag står vid busshållplatsen och väntar på bussen till Hökarängen när en kvinna som sitter och väntar på samma buss kommer fram till mig och frågar om hennes ben ser håriga ut eller om de är okej.

Frågan är ju om, med två minuter tills bussen kommer, jag hade svarat att "ja, det gör de", vad hade hon gjort? Gått tillbaka hem, rakat benen och tagit en senare buss? Eller åkt ändå, och tänkt på sina håriga ben hela kvällen?

(Jag ville för övrigt säga henne att "nej, men du kunde kanske ha köpt klänningen i rätt storlek istället för minst en storlek för liten". Det gjorde jag inte, för det hade inte varit speciellt snällt, och jag var på bra humör... Dessutom hade jag aldrig vågat...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0