Det finns antagligen inget mindre intressant...

...än att lyssna på folk som berättar om sina drömmar (nu snackar vi nattliga sådana, inte vad man önskar sig av sitt liv det kan ju faktiskt vara spännande), men jag börjar oroa mig lite för mitt undermedvetna så jag tyckte att det var dags att dela med sig :P

* För ett par nätter sedan drömde jag att jag korsfäste någon, för mig i verkligheten okänd, människa. På riktigt alltså korsfäste som i spikade upp på ett jävla kors! Det är läskigt på två sätt: 1) varför ville jag döda en okänd människa på ett så plågsamt vis? 2) korsfästning?! Sen när blev jag religiös? Kan knappt minnas senaste gången jag satte min fot i en kyrka...

* I natt drömde jag att jag med oerhört mycket våld misshandlade en person (en släkting till mig som jag absolut inte har något otalt med). Jag tyckte till slut att det blev så obehagligt och våldsamt att jag tvingade mig själv att vakna...

Så, anger issues? Vad säger Freud? (Förutom att i hans teorier så är korset med all sannolikhet en fallossymbol, och om jag använde någon form av redskap i dröm nummer två så kan säkert även det representera det manliga könet... Mina minnen av Freuds drömtydningsteorier är mest att allt representerade könsorgan...)

Fast det var i alla fall inte jag som blev utsatt för våld. Och framför allt var det inte på riktigt. Se där, positivt! Jag är inte arg :)

Kommentarer
Postat av: Rickard

Du har rätt, det var inte alltför svårt. Gillar kjolen och stövlarna i kombination. Giftigt.

2009-08-18 @ 16:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0