Simskola, barndomsminnen och gammal såpa...

Praktiken går vidare... Det är ok, men min handledare är inget vidare, visst hon är trevlig och så, men hon är ingen handledare. Jag känner mig mer som någon form av vikarie som förväntas kunna allt själv redan och bara möjligen behöva hjälp med att hålla koll på regler och rutiner...

Men ungarna är ju söta i alla fall (de allra flesta :P).

Idag var vi dessutom i badhuset, för deras första lektion i simskolan... Simlärarna i Härnösand verkar vara unga och snygga, åtminstone de jag såg idag. Fast iofs, de två som faktiskt höll i lektionen såg väldigt unga ut. En av dem kan ha varit max 17... (borde inte han varit i skolan?). Men huvudläraren var helt klart snygg och i okej ålder ;P Själv fick jag inte bada, men satt bredvid och agerade lagom imponerad när tjejerna vågade doppa huvudet (håll för näsan, räkna till tre och så ner under ytan en halv sekund =)).


Och jag mindes för ett ögonblick där hur det var när jag gick i simskola (min lärare var inte ung, manlig och snygg, utan snarare en kvinna som i mina ögon var gammal men kan ha varit typ 30 max och som bar såna där jättelika "galonbyxor" som folk som flugfiskar har...). Men jag minns i alla fall att det var speciellt för att pappa kom och hämtade mig tidigare från dagis, och så åkte vi till simhallen, jag lärde mig "koka kaffe" och plocka upp saker från botten och pappa simmade längder i stora bassängen, sen gick vi till cafeterian och jag åt negerboll (det hette så...) och festis. Det här minns jag som underbara tider, och det är väl sånt här som gjorde att jag blev så mycket pappas flicka ;)


Intressant (?) fotnot: simhallen jag lärde mig simma i (och där jag senare tränade innebandy i källaren) var den som var "Tre Kronor" i tv-serien med samma namn... (här ville jag ha en bild, men jag orkade inte googla fram en från serien, men så här ser den i alla fall ut när den bara är farstahallen).


image28


Imorgon ska vi gå på teater. Undrar om vi stöter på Tony och Hasse?
(Själv är jag mest glad för att vi slipper skogen... Inte min grej...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0